top of page

Onthamster de zorg

Openbaar·7 leden

Madina Tarin
Madina Tarin

Praktische uitleg over AI risiconiveaus

Ik probeer me de laatste weken beter voor te bereiden op de nieuwe verplichtingen rond AI systemen en ik merk dat vooral het stuk over risiconiveaus telkens voor verwarring zorgt. In interne gesprekken komt steeds naar voren dat we niet precies weten hoe we onderscheid moeten maken tussen hoogrisico toepassingen en die lagere categorieën. Ik zoek eigenlijk een plek waar die hele structuur overzichtelijk wordt uitgelegd met voorbeelden zodat ik het makkelijker kan toepassen op onze eigen processen en minder tijd verlies aan het uitzoeken van losse termen in verschillende documenten.

26 weergaven
Billie Nikelson
Billie Nikelson
15 uur geleden

Bij mij hielp het pas toen ik alles in één compacte training had zitten waar de indeling van systemen helder werd uitgelegd en je precies kon zien welke verplichtingen bij elk niveau horen. Vooral het deel over documentatie en lifecycle maakte het praktischer want dan begrijp je beter wat er per fase nodig is. Misschien kun je eens kijken naar dit overzicht want daar staat het allemaal samen en hoef je niet overal losse stukjes te zoeken https://www.advisedskills.com/nl/artificial-intelligence/exin-artificial-intelligence-compliance-professional-aicp zodat je sneller ziet hoe de risicostructuur echt werkt.

bottom of page